Opstellen van een arbeidsovereenkomst – de arbeidsvoorwaarden

Het hebben van een baan en daarmee het sluiten van een arbeidsovereenkomst maakt een belangrijk onderdeel uit van ons dagelijks leven. Het is daarom belangrijk dat de arbeidsvoorwaarden in dat contract goed zijn vastgelegd zodat er achteraf geen discussie kan ontstaan over de inhoud daarvan. De ervaring leert echter dat veel werkgevers en werknemers het opstellen van een contract alleen als een formele handeling zien en niet stilstaan bij de mogelijke risico’s en gevolgen. Kortom, weet u wel wat u precies heeft getekend of wat u uw werknemers laat tekenen?

Sinds de invoering van de Wet Werk en Zekerheid hebben er een groot aantal wijzigingen plaatsgevonden. De praktijk laat zien dat niet alle werkgevers en werknemers op de hoogte zijn van de wijzigingen. Wist u bijvoorbeeld dat een proeftijd sinds 1 juli 2016 niet meer mag worden overeengekomen in een contract van korter dan 6 maanden? En wist u dat een non concurrentiebeding niet zonder meer in elke arbeidsovereenkomst mag staan?

Verder is het belangrijk om risico’s die zich in uw bedrijfstak kunnen voordoen in een arbeidscontract uit te sluiten. Dit kan op verschillende manieren waarbij per geval maatwerk kan worden geleverd.

Laat u tijdig informeren over de arbeidsvoorwaarden bij het opmaken en aangaan van een arbeidsovereenkomst zodat uw rechten goed zijn gewaarborgd. Onze arbeidsrechtjuristen kunnen u daarbij goed adviseren.

Neem direct contact op!

Wilt u meer informatie ontvangen of heeft u een specifieke vraag?
Stel hier uw vraag. Wij nemen dan direct contact met u op.

Uw vraag/opmerking:

Man Vrouw

Al uw persoonlijke gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld.

U kunt ons uiteraard ook telefonisch bereiken via: 088 - 629 00 72 (lokaal tarief).
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur.

MKB HuisJuristen is juridisch partner van onder andere: